Informatie over de registratieprocedure

Indien u op deze pagina geen geschikt antwoord vindt, kan u ook de algemene Help-pagina raadplegen.

 Registratie

  • Surf naar https://www.akteloket.be en kies daar voor ‘Registreren’. Er verschijnt een nieuw scherm.
  • Klik daar op het grote .beID logo linksbovenaan om de registratieprocedure te starten.
  • Tik je pincode in, wanneer erom gevraagd wordt.
  • Antwoord 'yes' op de vraag of de webtoepassing je e-idgegevens mag gebruiken.
  • Grijze velden worden automatisch ingevuld met de informatie van je identiteitskaart.
  • De overige velden (e-mailadres, functie, telefoon) moet je zelf aanvullen.
  • Tot slot klik je op de ‘Registreren’ knop onderaan het formulier.
  • Op het volgende scherm log je in, waarbij je nogmaals je pincode moet intikken.
  • Er verschijnt een scherm met de vraag om jezelf te koppelen aan een organisatie. Kies de gemeente of stad waar je werkt uit de lijst en druk op de knop 'toegang vragen'.
  • Nu moet je wachten tot de beheerder van akteloket jouw aanvraag heeft goedgekeurd. Je wordt hiervan via e-mail verwittigd. Daarna ben je 'beheerder' van akteloket in jouw organisatie.
  • Na activering door Vanden Broele (je wordt via e-mail verwittigd) kan je de gewone gebruikers laten registreren. Aanvragen tot activering worden automatisch verstuurd.
  • Dan kan je als beheerder die gewone gebruikers toegang verlenen door met jouw eID in te loggen en 'beheer gebruikers' te kiezen. Daarna ben je klaar.
  • Desgewenst kan je de URL (https://www.akteloket.be) in een nieuwe snelkoppeling zetten. Geef de snelkoppeling de naam 'akteloket' en plaats die op het bureaublad. 

Problemen – vragen – meldingen?

Kijk even bij de veelgestelde vragen op akteloket zelf (Knop 'Help' bovenaan of 'online helpdesk' op de homepagina). Niet gevonden? Stuur een mailtje naar helpdesk@akteloket.be.  Is het dringend: bel de helpdesk op 050/456.173.

Systeemvereisten

Hardware

»» PC met internettoegang: je PC hoeft niet snel te zijn, want akteloket is een pure webtoepassing.
»» eID-lezer: Om je te registreren en in te loggen is een eID-lezertje nodig.
 
Software
Voor de installatie van deze softwarepakketten heb je beheerdersrechten nodig op je computer. Raadpleeg je systeembeheerder indien dit niet het geval is.
Voor het correct functioneren van de registratieprocedure heb je volgende hardware/software nodig:
 
»» Een recente browser: met Microsoft Internet Explorer en Mozilla Firefox moet het zeker lukken, maar ook andere browsers zijn niet uitgesloten.
 

»» Belgium eID software 3.5.3 of recenter: Hiervoor gebruik je best de 'eID Quick Install' beschikbaar op de website: http://eid.belgium.be. Meer informatie over de installatie vind je tevens op deze website. Volg de instructies.

 
»» Smartcard lezer: Installatie van de smartcard lezer is inbegrepen in de 'eID Quick Install' op de website http://eid.belgium.be.

Als de installatie van de eID Quickinstaller niet wil lukken, kan je ook nog volgende proberen:

 »» PDF-printsoftware: Heb je ScanSearch niet, dan is het beter om een scanner te hebben om de te versturen akten in te scannen evenals software om de scans om te zetten in PDF, bvb. Bullzip PDF Printer (gratis te downloaden van www.bullzip.com/products/pdf/info.php#download).

 

Buy SSL
Versie 1.4 - © 2018 Legal | Uitgeverij Vanden Broele